lös i magen av Zoloft
Ja, du kan bli lös i magen av Zoloft, men normalt är det övergående.

Kan jag bli lös i magen av Zoloft?

Jag har panikångest och agorafobi (torgskräck). För detta tar jag Zoloft 25 mg. Jag har tagit det i två omgångar. Jag började för cirka åtta år sedan och då kände jag inget konstigt.

Nu har jag startat igen och jag blir så lös i magen av dem. Kan man få dålig mage av Zoloft?

Vad kan man göra åt det?

Lag, 34

Ja, du kan bli lös i magen av Zoloft, men normalt är det övergående och slutar av sig själv. Om det inte gör det efter 1-2 veckor, prata med läkaren om att få något annat istället. Eller köp Imodium (loperamid) receptfritt på apoteket. Det motverkar diarré. Loperamid används mot diarré, till exempel turistdiarré eller annan…

Detta inlägg är tillgängligt för våra Premium och VIP-medlemmar.
Logga inBli medlem

Dela det här med dina vänner

Vill du ha mer?

Prenumerera Nyhetsbrevet kommer varje onsdag kväll med veckans alla inlägg.
Ställ en egen fråga Du får svar direkt till din e-post.
Exklusiva tips Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning

close
lös i magen

Nämen hej 👋
Är du intresserad av

BIVERKNINGAR?

Registrera dig för att få vårt exklusiva nyhetsbrev om
biverkningar, varje månad.

Vi spammar inte! Läs vår integritetspolicy för mer info.