sexuella lust

Medicinen har tagit bort min sexuella lust och förmåga

Jag har nervsmärta i ansikte, samt ångest. För detta tar jag Gabanpentin 600 mg om dagen för nervsmärtan, samt 20 mg citalopram för ångest.

Sedan jag började med dessa mediciner har jag tappat bort mitt samliv, min sexuella lust är borta och jag har svårt att få orgasm. Jag undrar vad jag kan göra för att få tillbaka allt det här och om det beror på medicinen?

Susanne

Både gabapentin och citalopram kan påverka sexuell lust och förmåga, även hos kvinnor. Så det är möjligt att dessa läkemedel har orsakat de problem du beskriver. Nästan alla läkemedel som påverkar det centrala nervsystemet har tyvärr dessa biverkningar – i viss grad. Läkemedel ska alltid användas i lägsta möjliga effektiva dos, för att minska biverkningar….

Detta inlägg är tillgängligt för våra Premium och VIP-medlemmar.
Logga inBli medlem

Dela det här med dina vänner

Vill du ha mer?

Prenumerera Nyhetsbrevet kommer varje onsdag kväll med veckans alla inlägg.
Ställ en egen fråga Du får svar direkt till din e-post.
Exklusiva tips Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning

close

Missa inga nyheter!

Varje torsdag kväll kommer nyhetsbrevet med senast veckans alla inlägg.