antidepressiva medicin
antidepressiva medicin. Foto: Engin Akyurt from Pixabay

Jag blir förlamande trött av min antidepressiva medicin

Jag undrar hur jag kan bli så förlamande trött av Sertralin Bluefish 50 mg, min antidepressiva medicin?

Alla mina värden är bra så det måste vara medicinen som gör denna förlamande trötthet. Det är fruktansvärt jobbigt.

Har tagit Sertralin ca 1 år men tidigare bland annat Zoloft, sammanlagt knappt 4 år, och känner nu att det är dags att sluta med dem. Jag tar också medicin för högt blodtryck.

Sara

Trötthet är ett vanligt symtom vid medicinska och psykiska störningar, som t ex depression. Andra vanliga medicinska orsaker till trötthet är högt blodtryck, sömnapné (andningsuppehåll under sömn), hypotyreoidism (försämrad funktion hos sköldkörteln), hjärtmuskelsjukdom (kardiomyopati), alkoholmissbruk och drogberoende, samt vissa kroniska infektioner (som till exempel Hepatit B eller C) och andra sjukdomar (som Hodgkins lymfom) kan…

Detta inlägg är tillgängligt för våra Premium och VIP-medlemmar.
Logga inBli medlem

Dela det här med dina vänner

Vill du ha mer?

Prenumerera Nyhetsbrevet kommer varje onsdag kväll med veckans alla inlägg.
Ställ en egen fråga Du får svar direkt till din e-post.
Exklusiva tips Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning

Detta är en återpublicering. Inlägget publicerades första gången den 27 oktober 2009 @ 13:55

close

Missa inga nyheter!

Varje torsdag kväll kommer nyhetsbrevet med senaste veckans alla inlägg.