Både sjukdomen och medicinen kan göra dig trött.

Varför blir jag så trött när jag tar Kåvepenin?

På grund av en tandinfektion tar jag Kåvepenin två tabletter tre gånger dagligen i tio dagar. Jag blir väldigt trött vid intag av dessa, men det står inte med som biverkan.

Är det tabletterna eller kan det vara något annat?

Ann

Kåvepenin ger normalt inte trötthet som biverkan, men det kan ju inte helt uteslutas. Bakterierna går sönder En annan förklaring kan vara att penicillin (Kåvepenin) är bakteriolytiskt (tar död på bakterierna genom att de går sönder) och vid hög koncentration av bakterier får man också en kraftigare avdödning av dem, med frisättning av toxiner (gifter) när…

Detta inlägg är tillgängligt för våra Premium, Prova på, och VIP-medlemmar.
Logga inBli medlem

Dela det här med dina vänner

Vill du ha mer?

Prenumerera Nyhetsbrevet kommer varje onsdag kväll med veckans alla inlägg.
Ställ en egen fråga Du får svar direkt till din e-post.
Exklusiva tips Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning

Missa inga viktiga nyheter och information!

Gör som 1 613 andra hälsointresserade. Prenumerera gratis på nyhetsbrevet som kommer varje torsdag kväll kl 19 med veckans alla frågor & svar.

Genom att prenumerera får du också:
• våra 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning
• möjlighet att läsa 16 andra ämnesspecifika nyhetsbrev
• kunskap att använda dina läkemedel på bästa sätt