25 juni 2024
Kortison och antibiotika har sannolikt inget samband med att du fick svårt att andas.
Kortison och antibiotika har sannolikt inget samband med att du fick svårt att andas. Foto: 8photo on Freepik

167

Kan kortison och antibiotika orsaka andningsproblem?

Har ätit en kur kortison samtidigt med antibiotika för bihåleinflammation.

Har fått svårt att andas. Kan det ha något samband?

Erik

Nej,  med stor sannolikhet har inte kortison och antibiotika något samband med att du fick svårt att andas.

Det är mer sannolikt något helt annat som ligger bakom det. Möjligen sjukdomen – bihåleinflammation.

Prata med din läkare om det inte har gått över.

LÄS MER: GUIDE: Bra att veta för att hantera biverkningar

 

Dela det här med dina vänner

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Vill du ha mer?
Prenumerera

Nyhetsbrevet kommer varje torsdag kväll med veckans alla inlägg.

Ställ en egen fråga

Du får svar direkt till din e-post.

Exklusiva tips

Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning.

Sök på sajten

Medlemmar får mycket mer

Som medlem hjälper du oss att hålla sidan igång. Vi ger tillbaka, medlemmar får mer!

Gratis
Premium
VIP

Är du medlem?

Logga in för att se 100%
av innehållet

25 juni 2024

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du godkänner detta.