mensliknande blödning
Det är normalt att få en mensliknande blödning var 4:e vecka även när du tar p-piller.

Ska jag få en mensliknande blödning med p-piller?

Jag tar p-piller Prionelle regelbundet varje dag, och började för drygt en månad sedan. Min kille kom i mig när jag hade börjat med dessa piller, en vecka efter start.

Innan jag började med p-piller använde jag mej av att jag fick mens varje månad som en sorts graviditetskoll. Så jag såg att jag inte var gravid.

Men nu får jag en så kallad mensliknande blödning. Menas det att om jag inte får den kan jag vara gravid så som det är i vanliga fall? Eller får man den mensliknande blödningen hur som helst när man äter p-piller?

Sanna

Förutom att skydda mot graviditet gör p-piller att mensblödningarna blir mer regelbundna och ofta blir menstruationen mindre smärtsam och mängden minskar. Du ska alltså få en mensblödning var 4e vecka även när du tar p-piller – det är normalt. Men det kan hända att den uteblir även om det är ovanligt. Skulle den utebli två…

Detta inlägg är tillgängligt för våra VIP-medlemmar.

Som medlem slipper du också alla annonser.
Logga in – om du redan är medlemBli medlem

Dela det här med dina vänner

Vill du ha mer?

Prenumerera Nyhetsbrevet kommer varje torsdag kväll med veckans alla inlägg.
Ställ en egen fråga Du får svar direkt till din e-post.
Exklusiva tips Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning

Detta är en återpublicering. Inlägget publicerades första gången den 10 november 2014 @ 15:22

close
mensliknande blödning

Nämen hej 👋
Är du intresserad av

BIVERKNINGAR?

Registrera dig för att få vårt exklusiva nyhetsbrev om
biverkningar, varje månad.

Vi spammar inte! Läs vår integritetspolicy för mer info.