2 februari 2023
tatuering

2 331

Kan jag göra en tatuering när jag tar isotretionin?

Jag ska återuppta behandling mot acne med isotretinoin 40-60 mg/dag.

Finns det anledning att inte genomföra en kosmetisk tatuering eller fillerbehandling (exempelvis med Restylane) under tiden jag använder isotretionin?

Emma

Jag skulle inte rekommendera dig att göra det under tiden som du tar isotretinoin. Om du kan, gör tatueringen och/eller fillerbehandlingen innan du börjar med isotretinoin, eller vänta 6-12 månader efter att du är färdig med behandlingen. Sämre sårläkning vid tatuering Anledningen till detta är att isotretinoin försämrar sårläkning under tiden som du tar den....

Detta inlägg är tillgängligt för våra Premium och VIP-medlemmar.
Som medlem slipper du också alla annonser.
Logga in - om du redan är medlemBli medlem

Dela det här med dina vänner

Kommentarer är stängda.

Vill du ha mer?
Prenumerera

Nyhetsbrevet kommer varje torsdag kväll med veckans alla inlägg.

Ställ en egen fråga

Du får svar direkt till din e-post.

Exklusiva tips

Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning.

Sök på sajten

Medlemmar får mycket mer

Som medlem hjälper du oss att hålla sidan igång. Vi ger tillbaka, medlemmar får mer!

Gratis
Premium
VIP

Är du medlem?

Logga in för att se 100%
av innehållet

2 februari 2023

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du godkänner detta.