27 september 2022
Search
Generic filters
Imovane orsaka
Vid långvarig överdosering så kan Imovane orsaka förstoppning som biverkan. Foto: jcomp - www.freepik.com

351

Kan Imovane orsaka IBS och förstoppning?

Jag har tagit Imovane under mer än tio år, dock aldrig mer än 7 mg per natt. Nu har jag fått förstoppning och IBS-problem.

Kan det finnas ett samband mellan dessa problem och Imovane?

Förutom detta tar jag bara kosttillskott i form av magnesium och ibland D-vitamin.

Orolig

Vid långvarig överdosering så kan Imovane orsaka förstoppning som biverkan. Det finns rapporterat i Fass och på andra ställens om en biverkan och gäller alltså vid långvarig överdosering i doser som ligger långt över det som du har tagit.

Du har alltså inte överdoserat så jag ser det inte som troligt att det skulle vara Imovane som har orsakat detta.

Om du har möjlighet skulle du kunna avsluta eller trappa ner behandlingen med Imovane och se om det gör någon skillnad.

Men jag tror egentligen att dina besvär med förstoppning och IBS inte har med Imovane att göra. Speciellt inte eftersom du har tagit den i tio år.

LÄS MER: IBS är en folksjukdom med många behandlings­verktyg

 

close
Dela det här med dina vänner

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Vill du ha mer?
Prenumerera

Nyhetsbrevet kommer varje torsdag kväll med veckans alla inlägg.

Ställ en egen fråga

Du får svar direkt till din e-post.

Exklusiva tips

Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning.

Sök på sajten
Search
Generic filters

Medlemmar får mycket mer

Som medlem hjälper du oss att hålla sidan igång. Vi ger tillbaka, medlemmar får mer!

Gratis
Premium
VIP

Är du medlem?

Logga in för att se 100%
av innehållet

27 september 2022

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du godkänner detta.