2 februari 2023
lös i magen av Zoloft
Ja, du kan bli lös i magen av Zoloft, men normalt är det övergående.

1 483

Kan jag bli lös i magen av Zoloft?

Jag har panikångest och agorafobi (torgskräck). För detta tar jag Zoloft 25 mg. Jag har tagit det i två omgångar. Jag började för cirka åtta år sedan och då kände jag inget konstigt.

Nu har jag startat igen och jag blir så lös i magen av dem. Kan man få dålig mage av Zoloft?

Vad kan man göra åt det?

Lag, 34

Ja, du kan bli lös i magen av Zoloft, men normalt är det övergående och slutar av sig själv. Om det inte gör det efter 1-2 veckor, prata med läkaren om att få något annat istället. Eller köp Imodium (loperamid) receptfritt på apoteket. Det motverkar diarré. Loperamid används mot diarré, till exempel turistdiarré eller annan...

Detta inlägg är tillgängligt för våra Premium och VIP-medlemmar.
Som medlem slipper du också alla annonser.
Logga in - om du redan är medlemBli medlem

Dela det här med dina vänner
Vill du ha mer?
Prenumerera

Nyhetsbrevet kommer varje torsdag kväll med veckans alla inlägg.

Ställ en egen fråga

Du får svar direkt till din e-post.

Exklusiva tips

Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning.

Sök på sajten

Medlemmar får mycket mer

Som medlem hjälper du oss att hålla sidan igång. Vi ger tillbaka, medlemmar får mer!

Gratis
Premium
VIP

Är du medlem?

Logga in för att se 100%
av innehållet

2 februari 2023

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du godkänner detta.