17 april 2024
sexuella lust
Både gabapentin och citalopram kan påverka din sexuella lust.

2 140

Medicinen har tagit bort min sexuella lust och förmåga

Jag har nervsmärta i ansikte, samt ångest. För detta tar jag Gabapentin 600 mg om dagen för nervsmärtan, samt 20 mg citalopram för ångest.

Sedan jag började med dessa mediciner har jag tappat bort mitt samliv, min sexuella lust är borta och jag har svårt att få orgasm. Jag undrar vad jag kan göra för att få tillbaka allt det här och om det beror på medicinen?

Susanne

Både gabapentin och citalopram kan påverka sexuell lust och förmåga, även hos kvinnor. Så det är möjligt att dessa läkemedel har orsakat de problem du beskriver. Nästan alla läkemedel som påverkar det centrala nervsystemet har tyvärr dessa biverkningar – i viss grad. Läkemedel ska alltid användas i lägsta möjliga effektiva dos, för att minska biverkningar....

Detta inlägg är tillgängligt för våra Premium och VIP-medlemmar.
Som medlem slipper du också alla annonser.
Logga in - om du redan är medlemBli medlem

Dela det här med dina vänner
Vill du ha mer?
Prenumerera

Nyhetsbrevet kommer varje torsdag kväll med veckans alla inlägg.

Ställ en egen fråga

Du får svar direkt till din e-post.

Exklusiva tips

Här kan du få 15 tips för en bättre läkemedelsanvändning.

Sök på sajten

Medlemmar får mycket mer

Som medlem hjälper du oss att hålla sidan igång. Vi ger tillbaka, medlemmar får mer!

Gratis
Premium
VIP

Är du medlem?

Logga in för att se 100%
av innehållet

17 april 2024

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du godkänner detta.